keskiviikko 23. toukokuuta 2018

Mitä meikkipussistani löytyy?

Hei taas! Ihan alkuun pieni kommentti viime kertaiseen Euroviisuveikkaukseen. Kolmatta vuotta peräkkäin voittaja pääsi yllättämään. Vaikka minä ennen semifinaaleja uumoilinkin, että tänä vuonna olisi pirteämmän ja hauskemman kappaleen vuoro voittaa. Silti olin ihan varma, että Kypros veisi voiton, mutta kakkoseksi se sitten jäi. Itävalta, Saksa ja Italia yllättivät kyllä myös todella paljon sijoituksillaan viiden parhaan joukossa. Todella vaikeaa näitä on ennustaa.

No niin, sitten itse asiaan. Päätin kirjoittaa vähän erilaisen postauksen, eli esitellä hiukan, mitä meikkipussini sisältää. Olen koko ikäni käyttänyt kohtuuhistaisia marketista löytyviä meikkejä. Vuosien varrella on tullut kokeiltua useita merkkejä, joista esittelen ne, jotka tällä hetkellä ovat päätyneet käyttööni. Yleisesti olen tykännyt suosia kotimaisuutensa vuoksi Lumenea. Olen kuitenkin nyt vähitellen siirtynyt muihin meikkeihin, koska en ole ollut Lumenen tuotteisiin kuitenkaan täysin tyytyväinen. Rimmeliä olen edullisuutensa vuoksi käyttänyt myös pitkään tietyissä tuotteissa ja edelleen se on käytössä. Maybelline on kolmas perinteisesti suosimani merkki, vaikka tällä hetkellä heiltä taitaa olla vain yksi tuote käytössä.



Meikkivoiteena olen tänä keväänä käyttänyt Essencen Camoflauge 2-1. Tämä ja ripsari ovat ensimmäiset hankkimani Essencen tuotteet. Meikit ovat todella edullisia ja siksi pitkään ajattelin, että ne eivät voi olla kovin laadukkaita. Siskoni kuitenkin joskus tuli maininneeksi, että tuotteet ovat todella hyviä halvasta hinnasta huolimatta. Googletin merkin, ja paljastui että saman mielipiteen jakoivat monet muutkin. Essencen tuotteita ei ole testattu eläinkokeilla, mikä oli sekin iso plussa merkin puolesta. Ja kannatti ostaa, koska tämä meikkivoide on yksi parhaimpia koskaan käyttämiäni. Pitkään suosikkini oli Lumenen CC-voide, mutta se oli rasvaiselle akneiholleni kuitenkin liian rasvainen eikä tarpeeksi peittävä. Essencen meikkivoide taas ei tunnu melkein lainkaan rasvaiselta ihollani levittäessä. Naama kyllä alkaa kiiltää päivän mittaan, mutta ei ihan niin nopeasti kuitenkaan. Tämä meikkivoide ei myöskään tunnu liian naamiomaiselta, vaikka sitä kerrostaisikin. Miinuksena on tosin se, että jos ihossa on pintakuivia alueita, meikkivoide helposti jää näkyviin. Eli kuivalle iholle tämä ei sovi.
Rimmelin BB-voide on tällä hetkellä tuon Essencen rinnalla käytössä, koska rusketuksen vuoksi Essence alkaa olla liian vaalea sävyltään. Bb-voide on vielä toisaalta aavistuksen liiankin tumma, joten olen sekoitellut iloisesti noita kahta. En tykkää heittää meikkejä pois, joten jos sävy on väärä, saatan useinkin sekoitella kahta eri sävyä. Noiden kahden yhdistelmä ei tosin ole ollut kauhean hyvä, joten olen yrittänyt nyt enemmän hyödyntää niitä contour-sävyinä. Eli vaaleaa korostuksena esimerkiksi silmien alle, poskipäihin, keskiotsaan, nenän keskelle ja leukaan ja tummaa kasvojen sivulle ja poskiluun alle. Toivon mukaan kyllä pystyn vähitellen siirtymään kokonaan tuohon BB-voiteeseen. Itse tuotteesta en kylläkään  kovinkaan paljon pidä, koska koostumus on melkoisen rasvainen ja huonosti pysyvä, eikä tuotteen haju miellytä minua. Mutta haluan kuitenkin käyttää sen loppuun asti, kun olen sen tullut ostaneeksi.



Puuteristakin näkee, kuinka haluan käyttää tuotteen loppuun asti. Tykkään tuosta Rimmelin rasvoittuvalle ja epäpuhtaalle iholle tarkoitetusta puuterista, mutta huonona puolena on se, että loppua kohden se lähes aina hajoaa palasiksi. Minä sitkeästi käytän sitä silti, vaikka puuteripölyä ja -paloja on kyllä sen jälkeen joka paikassa. Tuotteena tämä toimii minulle melko hyvin, koska se hillitsee kiiltoa paremmin kuin moni muu puuteri eikä ole ainakaan ihan kamalan näköinen kasvoilla. Alhainen hinta on sen lisäksi plussa. Tämänkin läpi kiilto tosin loppupäivästä puskee läpi, joten lisäystä tarvitsee. Jatkossa saatan lähteä kokeilemaan Essencen puutereita tai palata yhteen suosikkiini Lumeneen. Toisaalta Lumene on nyt uudistanut tuotenimiään, niin en enää tiedä mikä se oma lemppari niistä on.


Poskipuna on kuulunut meikkipussiini lähes aina ja jokunen vuosi sitten päätin liittyä contour-villitykseen kun kertyneiden kilojen myötä naamakin oli ikävästi leventynyt. Olen tykännyt tästä Rimmelin Kate-paletista. Siitäkin harmi kyllä vastikään meni tuo tumma sävy rikki, kun pudotin pakkauksen vahingossa. Samaa tuotetta olen käyttänyt jonkin verran myös luomiin hyvällä menestyksellä. Nykyään en ole jaksanut arkimeikkiin kauhean usein käyttää luomiväriä, mutta jos sitä käytän, on yleisin valinta juurikin tämä Kate-paletti tai sitten samassa kuvassa näkyvä ikivanha halpisluomiväripaletti. Olen sen joskus hyvin kauan sitten saanut lahjaksi siskoilta, enkä ole viitsinyt kitsaana heittää sitä pois ja ostaa parempaa tilalle. Eihän tuo laadultaan kovin hyvä ole, vaan päivän päätteeksi väriä on kertynyt luomivakoon. Mutta koska aika harvoin luomiväriä käytän, niin tuo on ajanut tähän mennessä kohtalaisesti asiansa. Ja ihan mukavasti sävyvaihtoehtoja löytyy kuitenkin. On minulla ollut muitakin luomivärejä tämän rinnalla vuosien varrella, mutta ne ovat sitten niin pahasti menneet rikki, että olen heittänyt ne pois. Joku niistä saattaa tosin olla kaapin kätköissä tallessakin vielä.



Ripsiväreissä olen hyvin pitkään suosinut Lumenea. Välillä olen seikkaillut Maybellinen ripsareiden ja joskus hyvin köyhänä jopa Kone Helsingin kolmen euron kamalan ripsarin luo vaihtelunhaluissa, mutta aina lopulta olen palannut Lumeneen. Olen tykännyt Lumenessa siitä, että sen harjat erottelevat ripset kivasti. Nyt olen viimein joutunut luopumaan Lumenesta, koska sen ripsivärit ovat ärsyttäneet silmiäni liikaa. Se, mihin päätin kauneusblogien suosituksesta vaihtaa, on Essencen False Lashes Mascara. Vähän kyllä Lumenen luonnollisten rpsareiden jälkeen epäilytti vaihtaa muhkean tuloksen antavaan tuotteeseen, mutta melko pian tykästyin hiukan näyttävämpiin ripsiin. Tämä tuote toimii siis todella hyvin: pituutta ja tuuheutta tulee reilusti. Toisaalta en tykkää siitä, että ripsiin jää ihan kamalia paakkuja tuotetta levittäessä, mutta sitä varten olen säästänyt vanhan suosikkini Lumenen erottelevista harjoista (kuvassa). Sillä kun ripsarin levityksen jälkeen kampaan ripset, lähtevät pahimmat paakut ja isoimmat yhteenliimautuneet ripsikimput saan eroteltua. Essencen ripsarissa on toinenkin ikävä puoli: kuivuttuaan se karisee todella helposti jos ripsiin tulee koskettua. Itsekseen se pysyy ihan hyvin, mutta jos tulee hipaiseeksikin esimerkiksi silmää pyyhkiessä, niin iloisesti karisee poskille. Yleisesti kuitenkin tykkään tuloksesta.
Nyt pieni shokkipaljastus: en ole koskaan omistanut ripsentaivutinta. Olen joskus kyllä harkinnut sellaisen hankkimista, mutta jotenkin koko kapineen typeryys on ollut liian suuri syy jättää ostamatta. Ehkä se on virhe, mutta tällä hetkellä tuon Essencen ripsarin kanssa en ole sitä kaivannut. Sen verran hyvin se myös kaartaa ripsiä.

Tässä vähän mallia siitä, millaiset paakut Essencen ripsarista jää. Lumenen vanha ripsiharja kuitenkin pelastaa. Häiritsee kyllä enemmän nyppimättömät kulmakarvat...


Nykyään yksi must-tuotteistani on kulmakynä. Pitkään en sellaista käyttänyt, koska kulmakarvoissani on ihan hyvin väriä muutenkin. En kuitenkaan tajunnut, kuinka paljon kynällä saa siistittyä kulmakarvoja ja annettua ryhdikkäämpää ilmettä kasvoille. En ole varma, onko tämä nykyinen kynä Rimmeliltä vai Lumenelta, luultavasti Rimmeliltä. Tykkään tuosta mukana olevasta harjasta, vaikka olen kulmakarvojakin varten säästänyt yhden käytetyn ripsarin, jossa on pehmeä harja.
Essencen ripsarin myötä en ole kovin usein tehnyt enää rajauksia silmiin. Lumene-kaudella opettelin käyttämään nestemäistä rajauskynää. Halusin kynän, jolla saisi ohutta jälkeä, joten Maybellinen Master Precise on ollut hyvä valinta. Joskus tykkään palata myös vanhaan kunnon kajaliin, jolloin meikkipussista löytyy kauan kauan sitten ostamani Lumenen silmänrajauskynä. Se ei tosin taida olla musta, vaan jonkinlainen tummanharmaa sävyltään. Tuo kivasti vaihtelua mustaan meikkiin.

Siinä alkaa aika lailla olla meikkipussini sisältö, jota käytän arkisin. Hyvän huulipunan ostamisesta olen haaveillut pitkään, mutta en ole tullut hankkineeksi. Ongelmanani on todella helposti rohtuvat huulet, joten todella laadukkaan tuotteeen pitäisi olla kyseessä, jotta huulet pysyisivät pidemmän päälle hyvännököisinä. Ja sitä tutkimusta en ole vielä jaksanut aloittaa. Koulukaverit joskus puhuivat kestohuulipunista, jotka poistetään öljyllä eikä vedellä. Sellainen kuulemma estää paremmin myös huulien rohtumista. Eli ehkä sellainen tulisi sitten hankittua joskus.

Tällaisia tuotteita minun käytöstäni löytyy. Aika lailla on pääteltävissä, että yritän pihistellä meikeissä niin paljon kuin pystyn... Vaikka itse asiassa viime vuonna hankin syntymäpäivälahjarahoilla kerrankin testiin jonkun vloggaajan rasvaiselle iholle suositteleman L'orealin 20 e maksavan meikkivoiteen. Totesin, että ei se ollut niin hyvä kuin oletin. Tykkään itse asiassa enemmän tuosta nykyisestä Essencestä. Mutta jos teillä lukijoilla on hyviä vinkkejä rasvoittuvalle akneiholle sopivista tuotteista, otan ne ilomielin vastaan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti